Har du koll på din marknadsföring?

Att kontrollera sin marknadsföring är av största vikt, även om man tar hjälp av en reklam- eller mediebyrå. Men det är inte det lättaste om man inte har en insikt i hur det hela fungerar. Det går dock att få, främst genom att läsa sig till kunskapen.

Bra marknadsföring kostar ju så klart, det är någonting man bara får acceptera – men det går att hitta billiga alternativ. I denna artikel från Privataaffärer.se har man skrivit om sju tips på billig marknadsföring. Bland annat skriver man om värdet i att kolla med “grannskapet”, alltså se vilka partners, kunder eller kollegor som du och ditt företag kan använda sig av för att sprida företaget.  Man tipsar även om fördelarna med att nät- och samverka ofta, att använda talets gåva, att belöna nöjda kunder och att underhålla kontakter samt mycket mer. Läs gärna artikeln, detta kan du tjäna  på. En annan sak som är bra för att hålla ner kostnaden, är att själv ha en kunskap kring marknadsföring.

Lär dig om marknadsföring

Tidningen Internetworld.se har alltid koll på de senaste nyheterna och de har även många bra marknadsföring (2)artiklar gällande hur man bäst lär sig privatpersoner. En artikelserie som de haft den senaste tiden, i tre delar, är hur man skapar marknadsföring för egna webblatsen och e-posten. I den tredje delen fokuserar man på hur du mäter din marknadsföring. Genom att förstå detta kan det vara ett enkelt sätt att mäta hur det går för din marknadsföring. Bästa verktyg för att mäta digital marknadsföring är med analytics, vilket är ett verktyg från Google. På så vis kan du se hur många som kommer till din hemsida och även vart besökarna har klickat för att komma dit. Men det tar sin tid att lära sig detta, det kan därför  vara bra att prata med en oberoende digital mediebyrå för att ta hjälp, eftersom de oftast är mycket kompetenta vad gäller just detta. Det kan du även tjäna mycket tid på, snarare än att lära sig allt själv – så kan du fokusera på företaget istället.